RMZ Design
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Salgsbetingelser

For at både du og vi skal føle oss trygge ber vi deg lese dette før du bestiller var hos oss

***

Selger er RMZ Company AS avd RMZ Design, Lågendalsveien 121, 3619 Skollenborg, post@rmzdesign.no, orgnr 925258571, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøperen er den forbrukeren som foretar bestilling, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

***

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, lagerbeholdning og endring i priser i vår nettbutikk.

Personer som bestiller hos oss må være over 15 år, kreditt kjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år. Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille.

***

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkl 25% mva.

***

En vare er ikke reservert selv om den blir lagt i handlekurven, det vil si at den kan fortsatt kjøpes av andre kunder.  Du kan derfor oppleve at et produkt kan legges til å handlekurven, men at du ikke får fullført bestillingen. 

***

Vårt mål er å ekspedere kundene så raskt som mulig. I høysessong, høytider og travle dager kan det ta noen ekstra dager før vi får behandlet bestillingen. Men vi gjør vårt ytterste for at varene skal bli sendt innen 7 til 14 virkedager og innen 30 dager.

Ved brodering og trykk kan det bli noen ekstra dager avhengig av størrelse på ordre, men vi leverer så raskt vi kan :)

Våre varer blir sendt via PostNord og kan hentes på en av PostNord sine utleveringssteder eller den blir levert direkte i din postkasse, eventuelt kan du også velge Posten som sendingsalternativ. Vi sender ikke ordre ut av Norge.

Du kan også velge å hente ordre når den er klar for levering på vårt lager.

Du vil da få beskjed så fort varene er pakket og klare for henting.

Det er kjøpers ansvar å sørge for at den adresse, mail og telefonnummer som blir oppgitt ved bestilling er korrekt.

Du vil motta informasjon om din sending når varene er klare.

Uavhentede pakker som sendes i retur vil bli debitert for frakt/returfrakt, samt service honorar pålydende 500,- eks mva. Du vil ikke få refundert produkter som er brodert eller trykket. Er totalen på din ordre lavere en kostnaden for frakt/retur og service honorar vil du ikke få refundert noe hvis pakken sendes i retur.

Ønsker du at ordren sendes på nytt, kan vi gjøre dette mot et gebyr på 250,- som må forhåndsbetales. 

Vi sender pakker over hele landet med , og har en fast frakt pris med PostNord på 119,- som dekker porto og andre utgifter.

Du kan også velge sending med f eks Posten mot ekstra gebyr.

***

Vi har avtale med Klarna Check Out som gjør det enkelt for deg som kunde å betale. Med Klarna Check out kan man velge å betale med Visa/Mastercard, faktura eller delbetaling.

 

Eller du kan enkelt betale via Vipps.

Velger du kortbetaling eller Vipps vil beløpet bli reservert fra din konto inntil din ordre blir sendt fra lageret, når du får mail om at din ordre er sendt vil beløpet bli belastet. Velger du faktura eller klarna får du faktura fra Klarna når ordren er sendt fra vårt lager.

***

Bestiller du varer vi er utsolgt for, og vi ikke kan bestille dem i løpet av kort tid vil du få beskjed. Er det varer som haster, send oss gjerne en mail så prøver vi å hjelpe deg samme dag.

***

RETUR

Du har krav på 14 dagers ubetinget angrerett i henhold til "angrerettloven" (Lov 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi setter pris på om du kan gi oss en liten forklaring.

For at du skal kunne kreve din rett, må du gi oss beskjed skriftlig innen 14 dager etter at du har mottatt varen at du ønsker å angre.

Varen som returneres må være i slik tilstand at dens verdi ikke er foringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettloven.

Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse den art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt. vidresalg).

Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.

Vil du lese mer om "angrerettloven", kan du besøke nettsidene til Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet.

(angrerettloven gjelder ikke ved uavhentede pakker som sendes i retur)

Hvordan benytter du deg av angreretten?

Alle våre sendinger skal innholde et angrerettskjema, vennligst benytt dette skjemaet når du skal angre ditt kjøp. Angrerettskjema sendes på mail når ordren din blir sendt fra oss.

Hvordan skal jeg opplyse om at jeg ønsker å benytte angreretten?

Meld fra skriftlig til vår epost: post@rmzdesign.no merk eposten med; Angrerett + bestillingsnummeret i emnefeltet. 

Husk at dette må skje senest 14 dager etter at varen er mottatt, returen må også være postlagt innen 14 dager fra du har mottatt ordren din. 

Hvordan pakker og sender jeg varen i retur?

I utgangspunktet skal varen sendes tilbake i samme tilstand som den ble mottatt i, sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvittering og evt. sporing.

Du kan ikke benytte deg av angrerett når det er broderte og/eller trykte produkter.

Da disse lages på bestilling fra deg. (Gjelder ikke reklamasjon) 

Angrerett gjelder heller ikke ved personaliserte varer og spesial bestilte varer. 

All retursendig SKAL avtales via mail, deretter send varen til:

RMZ Company AS avd RMZ Design

Lågendalsveien 121

3619 Skollenborg

Varer sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet ut!!

 

REKLAMASJON/BYTTE VARE

Ved mangel på en vare

Hvis det foreligger en mangel ved vare må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen, Dersom varen eller deler av den er ment til å vare vesentlig lengre enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglenei forbrukerkjøploven kapitell 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom rettning og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selger.

Reklamasjon til selger bør skje skriftelig på mail til post@rmzdesign.no

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når manglen er uvesentlig.

***

VIKTIG VEDR BYTTE AV PRODUKT

Du kan bytte en vare hos RMZ Design som ikke er personalisert med brodering eller trykk ved å returnere uønsket vare og legge inn en ny bestilling på ønsket vare på vår net

Trykk ENTER for å søke